علی شالچیان ناظر

رزومه علی شالچیان ناظر

علی شالچیان ناظر

رزومه علی شالچیان ناظر

کتاب "وحدت وجود و نتایج آن از نگاه محی الدین ابن عربی" به قلم، علی شالچیان ناظر، پژوهشگر مطالعات عرفانی، منتشر شد


موضوع وحدت وجود را به جرأت می‌توان مهم‌ترین موضوع در میان موضوعات و مباحث عرفان دانست. این کتاب به تبیین وحدت وجود از نگاه محی الدین ابن عربی، می‌پردازد که با استناد به 269 منبع نگارش یافته است.

ناشر: انتشارات سلوک ما

نوبت چاپ: اول

تعداد صفحات کتاب: 471 صفحه

قیمت: 250 هزار تومان . با تخفیف  220 هزار تومان + ارسال رایگان

در صورت خرید حضوری از انتشارات کتاب با تحفیف ویژه تقدیم عزیران می‌شود؛ و در صورت خریدِ غیر حضوری، با پست به صورت رایگان، به همراه تخفیف ارسال خواهد شد.

 برای خرید مستقیم‌ِ اینترنتی از انتشارات سلوک ما می‌توانید به غرفه اینترنتی انتشارات سلوک ما در سایت با سلام به نشانی زیر مراجعه بفرمایید: 

https://basalam.com/soloukema


کتاب "ترجمه و شرح کتاب الحکمة" اثر محی الدین، ابن عربی، به قلم، علی شالچیان ناظر، پژوهشگر مطالعات عرفانی، منتشر شد.


"کتاب الحکمة" از آثار محی الدین، ابن عربی است که وی در این کتاب، نکته های فراوانی را در موضوع عرفان نظری و عرفان عملی، به صورت جملات کوتاه، آورده است.

اهمیت این اثر‌ِ ابن عربی از آن رو است که برخی از نکته‌هایی که در این کتاب است، در آثار دیگر وی نیست.

علی شالچیان ناظر، پژوهشگر مطالعات عرفانی و پژوهشگر آثار ابن عربی، این کتاب ابن عربی را ترجمه و شرح کرده است که انتشارات "سلوک ما" چاپ اول آن را در 427 صفحه، در تابستان 1399منتشر کرده است.

علی شالچیان ناظر، که آثار متعددی را در کارنامه خود دارد، با استفاده از آثار ابن عربی و با بهره گیری از بیش از 280 کتاب‌ِ مرجع، به ترجمه و شرح این کتاب پرداخته است و بر این باور است که بسیاری از سخنان‌ِ ابن عربی، در ظاهر، در موارد فراوانی، شبیه به سخنان عارفان و سالکان دیگر است؛ اما معنای مورد نظر او با بسیاری از عارفان و اهل سلوک، فرق‌هایی بنیادین دارد و در نتیجه نمی‌توان بدون تحقیق و بررسی، به صرف اینکه ظاهر کلام او شبیه به سخنان دیگران است معنای مورد نظر او را همان چیزی دانست که از ظاهر کلام او بر می‌آید و دیگران گفته‌اند. پژوهشگر این اثر، بارها در ضمن‌ِ مطالب مختلفِ این کتاب، با استناد به سخنان و مبانی ابن عربی، این موضوع را به اثبات رسانده‌است.

کسانی که می‌خواهند با دیدگاه‌های واقعی ابن عربی آشنا شوند با مطالعه این کتاب با تعداد قابل ملاحظه ای از دیدگاه‌های او آشنا می‌شوند.

ناشر: انتشارات سلوک ما

نوبت چاپ: اول

تعداد صفحات کتاب: 427

قیمت:  195 هزار تومان با تخفیف 185 هزار تومان + ارسال رایگان


برای اطلاع از تهیه اینترنتی کتاب به سایت انتشارات سلوک ما مراجعه بفرمایید:  


تماس با انتشارات: 09332427527   و    77534175

به علاوه، این کتاب از پخش کتابفروشی مولی نیز قابل تهیه است.


کتاب سطحی نگری اثری دیگر از علی شالچیان ناظر، پژوهشگر مطالعات عرفانی، منتشر شد.



کتاب سطحی نگری، نقدی است بر برخی روش‌ها و نگرش‌های سطحی‌نگرها. این اثر به قلم پژوهشگر مطالعات عرفانی، علی شالچیان ناظر، نگاشته شده است. این پژوهشگر آثار دیگری همچون ترجمه فصوص الحکم محی الدین ابن عربی و کتاب سلوک ما (در پاسخ به شبهات و اشکالات مخالفان عرفان) در کارنامه خود دارد.

نویسنده در کتاب سطحی‌نگری به 117 موضوع از موضوعاتِ مهمِ معنوی پرداخته است که بسیاری از نویسندگان در آن موضوعات از روی تعصب، یا از روی غفلت و براساس پیش‌داوری، خطا کرده‌اند.

آنچه در این کتاب آمده است گوشه‌ای از بیست و چند سال بررسی و سلوک نویسنده است، که خلاصه آن را با بیانی ساده، نگاشته است تا برای بسیاری از افراد قابل فهم باشد. در نگارش این اثر به 215 منبع و کتاب مرجع استناد شده است.

مطالب این کتاب مخاطبش را شگفت زده می‌کند؛ زیرا نویسنده با استناد به مدارک و دلایل مختلف، حقایقی را پیش روی خواننده قرار می‌دهد که برخلاف تصور بسیاری از افراد است.

ناشر: انتشارات سلوک ما

نوبت چاپ: اول 1398

تعداد صفحات کتاب: 316

قیمت: 145 هزار تومان با تخفیف 135  + ارسال رایگان


برای اطلاع از تهیه اینترنتی کتاب به سایت انتشارات سلوک ما مراجعه بفرمایید:  


تماس با انتشارات: 09332427527  و    77534175

به علاوه، این کتاب از پخش کتابفروشی مولی نیز قابل تهیه است.


 کتاب  سلوک ما به قلم علی شالچیان ناظر ، پژوهشگر مطالعات عرفانی، منتشر شد.

کتابِ "سلوک ما" در واقع، پاسخی مستدل و مستند به اِشکال‌هایِ مخالفان عرفان است. با وجود اینکه از قرن‌ها پیش، کتاب‌های متعددی به صورت مستقل در رد عرفان نگاشته شده بود؛ اما تاکنون کتابی مستقل و مستند و به این صورت تفصیلی و گسترده و دقیق، در پاسخ به اشکال‌هایِ مخالفان عرفان و در دفاع از عرفان و نگرش عرفانی تالیف نشده بود. نویسنده، علی شالچیان ناظر (پژوهشگر معارف اسلامی و همچنین پژوهشگر مطالعات عرفانی) در این کتاب به منظور دفاع از عرفان و روش و منش عرفانی، از آیات و روایات و از دلایل قابل قبول برای مخالفان عرفان، استدلال های فراوانی را ارائه کرده است. در نگارش این اثر از حدود 350 منبع استفاده شده است. نویسنده بحث‌ها را در قالب گفتگو میان دو شخصیتِ فرضی (عماد الدین و رادمنش) که یکی مخالف روش عرفانی و دیگری موافق روش عرفانی است پیش می‌برد و در پاورقی به منابع هر استدلال اشاره شده است. در لابلای مباحث، نویسنده با استدلال های فراوان،پرده از حقایق فراوانی برمی دارد که پیش از این مورد توجه قرار نگرفته بود. نویسنده در پیشگفتار کتاب اشاره کرده است که در جوانی  از مخالفان سرسخت عرفان بوده است و سپس با  کنار گذاشتن تعصبات و  بادقت نظر و سلوک، دریافته است که مخالفانِ عرفان بر اساس تعصب و با پیش فرض و پیش داوری به مخالفت با روش و منش عرفانی پرداخته اند.

این کتاب همچنین برخی از ویژگی های نگرش عرفانی را نیز به مخاطبان معرفی می کند.

ناشر: انتشارات سلوک ما

نوبت چاپ: اول 1398

تعداد صفحات کتاب: 423

قیمت: 145 هزار تومان با تخفیف 135 + ارسال رایگان

  برای اطلاع از تهیه اینترنتی کتاب به سایت انتشارات سلوک ما مراجعه بفرمایید:  


تماس با انتشارات:  09332427527   و       77534175

به علاوه، این کتاب از پخش کتابفروشی مولی نیز قابل تهیه است.


لطفا برای مشاهده کتاب  ترجمه فصوص الحکم  اثر علی شالچیان ناظر، به لینک زیر مراجعه کنید:

https://www.blogsky.com/shalchian/post/edit/8217080484

نظرات 1 + ارسال نظر
علیزاده دوشنبه 4 شهریور 1398 ساعت 11:48

استاد بزرگ ، آقای شالچیان
واقعا کتاب شما در نوع خود بی نظیر است .
بنده سالها متون عرفانی را مطالعه کرده بودم ولی نکاتی که حضرتعالی در این کتاب مرقوم کرده اید واقعا عمیق و بی نظیر است .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد